sunnuntai 13. kesäkuuta 2010

Aki Salmela: Leikitään kotia (Tammi 2005)

Leikitään kotiaskaretta

Jos minä olen eteläafrikkalainen, oletko sinä keittiökasvi. Jos sinä olet kunnollinen, olenko minä heittokäsi. Jos sinä olet vanhurskauttamisoppi, olenko minä lapsikuolleisuus. Jos sinä olet tumma tukkeuma, olenko minä harmaa harakanvarvas. Ole sinä ikkunalauta niin minä olen pieneliö. Ole sinä kaikusuppilo niin minä olen kielijä. Ole sinä täällä kun minä olen poissa. Lämmitä sinä saunalenkki niin minä käyn kauppaedustajissa. Ole sinä talvikala niin minä olen lumihuippu. Ole sinä yöhoitaja niin minä olen uniikkikappale. Ole sinä vekkaus niin minä olen verigreippi. Ole sinä neli niin minä olen eka kertakäyttölakana. Ole sinä mainari niin minä olen pallokartta. Ole sinä leukanivel niin minä olen kalmanhaju. Ole sinä patukka niin minä olen sukkanauhavyö. Ole sinä hautakammio niin minä olen kukkakaalivuoka.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti